پوست، مو و زیبایی

کاشت مو و روش های آن

کاشت مو

بدون‌شک داشتن موهای پرپشت از اصلی‌ترین فاکتورهای زیبایی است، اما امروزه با توجه به سبک زندگی افراد و شرایط زندگی که دارند، از جوان تا مسن و از مرد تا زن دچار مشکل ریزش مو می‌شوند. این مشکل به‌طورمستقیم روی اعتمادبه‌نفس تاثیر می‌گذارد، از همین رو باید به‌دنبال راهی برای درمان این مشکل بود. کاشت مو یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای جبران موهای از دست رفته است و کمک می‌کند که فرد دوباره زیبایی و اعتمادبه‌نفس خود را به‌دست آورد.

عمل کاشت مو سر چه عملی است؟

در این جراحی که برای جبران موهای از دست رفته انجام می‌شود، متخصص از موهای یک قسمت بدن که در مقابل ریزش مقاوم بوده‌اند استفاده می‌کند و آن را به قسمتی که موهای آن در حال ریزش هستند پیوند می‌زند. این روش یکی از موثرترین و دائمی‌ترین روش‌ها برای جبران موهای از دست رفته است و از آن برای قسمت‌هایی چون سر، ریش، ابرو و سایر قسمت‌هایی که دچار اسکار و مشکل شده‌اند استفاده می‌شود.

روش‌های کاشت موی سر

کاشت مو با روش‌های مختلفی قابل انجام است، البته هر روش شرایط مخصوص به خود را دارد، از همین رو متخصص بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و سپس با توجه به شرایط فرد بهترین روش را انتخاب می‌کند. در ادامه با هریک از روش‌های کاشت مو بیشتر آشنا خواهیم شد.

·        کاشت مو به روش FUT

روش FUT یکی از ابتدایی‌ترین و موثرترین روش‌های کاشت مو است که به درمان ریزش مو و طاسی کمک می‌کند. در این روش پزشک از موی قسمت‌هایی چون پشت سر استفاده می‌کند و آن را در منطقه‌ای که ریزش موی شدید دارد و دچار طاسی شده است قرار می‌دهد.

دقت داشته باشید که برای انجام این روش به بانک موی قوی نیاز است و اگر موهای شما به‌طور ژنتیکی ضعیف باشند و بریزند کاندیدای مناسبی برای این روش نخواهید بود. جراحی این روش با درد و خونریزی همراه است و امروزه به‌دلیل ایجاد روش‌های جدیدتر، کمتر کسی این روش را انتخاب می‌کند.

·        کاشت مو به روش FIT

روش کاشت موی FIT برای افرادی که دچار طاسی گسترده نیستند مناسب خواهد بود و از آنجایی که یکی از روش‌های مقرون‌به‌صرفه محسوب می‏شود، بسیار موردتوجه قرار گرفته است. در این روش متخصص از نواحی اهداکننده واحدهای فولیکولی را خارج می‏کند و آن‌ها را در مناطقی که دچار طاسی شده‌اند می‌کارد. این روش کمترین میزان تهاجم را دارد و به‌هیچ‌وجه جای زخمی باقی نمی‌ماند.

·        کاشت مو به روش BHT

این روش کاشت مو تقریبا به روش قبل شباهت دارد و متخصص از نواحی چون ریش، سینه و شکم گرافت‌های مو را برمی‌دارد و به‌صورت دانه‌ای در نواحی موردنظر قرار می‌دهد. این روش معمولا زمانی انتخاب می‌شود که فرد بانک موی ضعیفی داشته باشد یا بخش زیادی از موهای خود را به‌دلیل شیمی‌درمانی یا سوختگی از دست داده باشد. البته فرد متقاضی برای این درمان باید دارای شرایط فیزیولوژیکی مناسبی باشد، از همین رو انجام یکسری آزمایش و معاینه قبل این درمان ضروری خواهد بود.

·        کاشت مو به روش SUT

در این روش نیز مانند روش‌های قبل باید گرافت‌های مو از نواحی اهداکننده برداشته ‌شوند، اما تفاوتی که این روش با سایر روش‌های معرفی شده دارد این است که برای استخراج گرافت‌ها از دستگاه‌های مدرن و مخصوص استفاده می‌شود، در نتیجه سرعت برداشت گرافت‌ها بالا خواهد بود که نتیجه‌ی این موضوع، افزایش سرعت کاشت است. کیفیت کاشت نیز در این روش بیشتر می‌شود و نتیجه‌ی بهتری حاصل خواهد شد.

·        کاشت مو به روش ترکیبی

گاهی‌اوقات شرایط فرد به‌گونه‌ای است که نمی‌توان از روش‌های کاشت مویی که تابه‌اینجا معرفی شد استفاده کرد، از همین رو متخصص در چنین شرایطی از روش ترکیبی استفاده می‌کند. این روش همان‌طورکه از نامش پیدا است، ترکیبی از روش‌های قبل است و شرایطی را فراهم می‌کند که متخصص می‌تواند تا 5000 گرافت را از بانک مو شخص بردارد. از طرفی این روش تمام مزایای روش‌های قبل را دارد، بنابراین انجام آن با یک نتیجه فوق‌العاده و طبیعی همراه خواهد بود.

هزینه کاشت مو

اکنون که با انواع روش‌های کاشت آشنا شدید، شاید برایتان سوال پیش آید که هزینه این درمان چقدر است؟ در پاسخ به این سوال نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی را اعلام کرد، زیرا هرکدام از روش‌ها هزینه‌ی متفاوتی دارند و این موضوع به شرایط شما نیز وابسته است. در نتیجه باید به یک متخصص مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم انجام شود و پزشک تشخیص دهد که کدام روش برای شما مناسب‌تر است تا در نهایت هزینه درمان مشخص شود.

البته نگران هزینه‌های این درمان نباشید، زیرا می‌توانید با دریافت وام کمک هزینه درمان بدون‌ نگرانی تمام هزینه‌ها را بپردازید. شرکت نوید سپهر سلامتی با هدف کمک به هموطنان خود، شرایطی را فراهم کرده است که افراد متقاضی کاشت مو بتوانند وام قرض الحسنه درمان را دریافت کنند و تمام هزینه‌ها را بپردازند. البته امکان دریافت این وام برای انجام خدمات دیگری چون لاغری با دستگاه، خرید سمعک، جراحی پلاستیک و … وجود دارد و شما می‌توانید با خیال راحت درمان خود را در هریک از زمینه‌ها آغاز کنید و به پایان برسانید.

سن مناسب کاشت مو

برای مشاهده نتیجه ایده‌ال از کاشت مو، لازم است که این درمان در سن مناسب انجام شود. طبق بررسی‌های انجام شده و نظر متخصصین، بهترین دوران برای انجام کاشت، بعد از دوران بلوغ است. در دوران بلوغ هورمون‌ها ثبات لازم را ندارند و همین موضوع باعث ریزش مجدد موها می‏شود. لذا توصیه می‌شود این درمان را پس از 25 سالگی انجام دهید تا فولیکول‌های مو در شرایط ثابت قرار داشته باشند و نتیجه‌ی ماندگاری حاصل شود.

نتیجه کاشت مو

دو تا سه هفته پس از کاشت، گرافت‌های کاشته شده به‌صورت پراکنده رشد می‌کنند، اما موهای رشد کرده معمولا پس از یک ماه شروع به ریزش می‌کنند. این موضوع جای نگرانی ندارد و نشان می‌دهد که موهای کاشته شده در وضعیت خوبی قرار دارند. پس از 3 ماه رشد مجدد موها شروع می‏شود و موهایی که در این مرحله رشد می‌کنند دائمی هستند. پس از یک سال موها کاملا رشد کرده‌اند و یک دست شده‌اند و دیگر کسی متوجه موهای کاشته شده شما نخواهد شد.

جمع‌بندی

اگر به‌دلیل ریزش موی شدید دچار طاسی شده‌اید و از این موضوع ناراحت هستید، می‌توانید با انجام کاشت مو این مشکل را برای همیشه برطرف کنید. در این مقاله با صفر تا صد این درمان آشنا شدیم، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید، مراجعه به یک متخصص است تا بررسی و معاینه‌های لازم انجام شود. در نهایت متخصص بهترین روش کاشت را برای شما انتخاب می‌کند و می‌توانید با انجام آن دوباره موهایی زیبا و پرپشت داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *