سمعک

راهنمایی و مشاوره خرید سمعک

نکات مهم خرید سمعک

پس از آنکه به متخصص شنوایی‌سنج مراجعه کردید و مشخص شد که شنوایی شما با مشکل مواجه شده است، احتمالا استفاده از سمعک را برای شما تجویز خواهد کرد. خرید سمعک یک خرید مهم محسوب می‏شود، به‌طوری‌که لازم است حتما به یکسری نکات توجه داشت. در ادامه مقاله راهنمایی و خرید سمعک این نکات را بررسی خواهیم کرد که عبارتند از:

  • نما و اندازه سمعک
  • تکنولوژی سمعک
  • هزینه خرید سمعک

نما و اندازه سمعک

هرچه درصد کم‌شنوایی یا ناشنوایی یک فرد بیشتر باشد، سایز سمعک معمولا بیشتر خواهد بود. اندازه کانال گوش نیز می‌تواند باعث تغییر اندازه سمعک شود، زیرا اگر کانال گوش طولانی و بزرگ باشد، باید از سمعک قوی‌تری استفاده کرد. از همین رو توصیه می‌شود زمان خرید سمعک به این موارد توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را براساس شکل و ساختار گوش‌تان انجام دهید.

تکنولوژی سمعک

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید سمعک به آن توجه داشته باشید، تکنولوژی این دستگاه است. همان‌طورکه گفته شد، مدل‌های مختلفی از سمعک در بازار وجود دارد که هرکدام از تکنولوژی و ویژگی خاصی برخوردار هستند. بنابراین شما باید با پزشک خود مشورت کنید تا براساس مشکلی که وجود دارد و همچنین شرایط شما بهترین سمعک با تکنولوژی مناسب پیشنهاد شود.

هزینه خرید سمعک

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افراد هنگام خرید سمعک، پرداخت هزینه این وسیله است. قیمت سمعک یک قیمت مشخص و دقیق نیست، زیرا هزینه هریک از مدل‌های سمعک با توجه به ویژگی و تکنولوژی که دارد متفاوت خواهد بود.

البته باید گفت برخی از سمعک‌ها قیمت بسیار بالای دارند و عده‌ای از افراد به‌همین‌دلیل سراغ خرید و استفاده از این مدل‌ها نمی‌روند. البته دیگر جای نگرانی بابت پرداخت هزینه خرید سمعک وجود ندارد، زیرا متقاضیان خرید سمعک می‌توانند با دریافت وام قرض الحسنه درمان هزینه خرید این محصول را به‌راحتی پرداخت کنند.

شرکت نوید سپهر سلامتی با هدف فراهم کردن آسایش و رفاه هموطنان عزیز خود شرایط دریافت وام کمک هزینه درمان که یک وام کم‌بهره است را فراهم کرده تا افراد بتوانند به‌راحتی و بدون نگرانی بابت هزینه‌ها درمان خود را تکمیل کنند. از همین رو شما می‌توانید برای انجام اموری چون خرید سمعک، انجام جراحی‌های زیبایی، لاغری با دستگاه، درمان‌های مربوط به دندان و … از این شرکت وام بگیرید تا دیگر نگرانی بابت هزینه‌ها وجود نداشته باشد.

آیا سمعک باعث کم‌شنوایی بیشتر می‌شود؟

بسیار از افراد که دچار مشکل کم‌شنوایی هستند، از سمعک استفاده نمی‌کنند، زیرا شایعه‌ای وجود دارد که سمعک می‌تواند باعث تنبلی گوش و تشدید کم‌شنوایی شود. باید گفت که تابه‌حال هیچ گزارش رسمی و معتبری در رابطه با این موضوع منتشر نشده است، بنابراین توصیه می‌شود افرادی که دچار مشکل کم‌شنوایی هستند حتما از سمعک استفاده کنند تا مشکل آن‌ها جدی‌تر نشود. این افراد می‌توانند با توجه به نکات ذکر شده در مقاله راهنمایی و مشاوره خرید سمعک بهترین انتخاب را انجام دهند و از ارتباط با دیگران لذت ببرند.

جمع‌بندی

بدون‌شک طراحی و ساخت سمعک یکی از کمک‌کننده‌ترین خدمات بشر است، زیرا این وسیله به افراد کم‌شنوا یا ناشنوا کمک می‌کند تا بتوانند راحت‌تر ارتباط برقرار کنند و از گفت‌وگو با افراد دیگر لذت ببرند. ما در مقاله راهنمایی و مشاوره خرید سمعک هرآنچه لازم بود بدانید را در اختیارتان قرار دادیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *